Întrucât știm cât de importantă este conexiunea de internet pentru activitatea companiilor, în acest material o să abordăm scenariile comune în care nu funcționează internetul și o să propunem soluții posibile.
Uneori, un simplu restart de echipamente sau un telefon la providerul de internet pot remedia avaria, dar alteori… pur și simplu nu vrea să mai meargă și este necesar să se adopte măsuri avansate.
Haideți să luăm scenariile pe rând.
Nu funcționează internetul la o singură stație de lucru
Dacă doar o singură stație de lucru este afectată, trebuie verificat dacă stația respectivă este conectată la rețea (wireless sau cablu).
Fiind o singură stație afectată, în acest scenariu considerăm că este o problemă cu stația respectivă, nu cu echipamentul de rețea la care stația este conectată.
Posibile soluții de remediere:
- Restart la stația de lucru
- Restart la adaptorul de rețea (la conexiunea de internet)
Nu funcționează internetul la un grup de calculatoare
Dacă este afectat doar un grup de calculatoare, este posibil ca echipamentul wireless sau switch-ul de rețea pe care le folosește grupul de calculatoare să fie afectat.
În acest scenariu, intuim o avarie de rețea, nu probleme cu stațiile de lucru individuale.
Posibile soluții de remediere:
- Restartarea echipamentelor wireless, dacă stațiile sunt conectate pe wireless.
- Restartarea switch-ului de rețea, dacă stațiile afectate folosesc conexiune pe fir.
Nu funcționează internetul pe wireless, dar merge pe fir
Dacă stațiile de lucru conectate cu cablu la rețea pot folosi internetul, dar dispozitivele wireless nu, probabil infrastructura wireless este afectată.
Posibile soluții de remediere:
- Restartarea echipamentelor wireless.
Nu funcționează internetul la niciun dispozitiv
Scenariul ăsta este unul foarte grav, deoarece afectează activitatea întregii companii.
Asta e momentul în care se contactează furnizorul de internet… Se apelează acesta și se verifică dacă există conexiune la internet, pe echipamentul furnizorului.
Dacă nu există, avaria este una generală, de la provider. Dacă există, se efectuează verificări de rețea, întrucât problema pare a fi cauzată de către o avarie (posibil majoră) de internet.
Posibile soluții de remediere:
- Se restartează toate echipamentele de rețea.
- Se verifică dacă s-a introdus recent un echipament nou în rețea și se deconectează acesta temporar.
- Dacă există posibilitatea, se utilizează un cablu de rețea pentru a conecta un laptop la fiecare switch al companiei și se verifică conexiunea.
Dezactivarea echipamentului adăugat recent în rețea poate elimina o problemă de tip „rogue DHCP”, iar verificarea individuală a switch-urilor ajută pentru a identifica segmentul de rețea sau echipamentul afectat.
Internetul pe wireless funcționează greu sau intermitent
Dacă internetul pe wireless funcționează greu sau intermitent, se recomandă restartarea echipamentelor de rețea.
Dacă repornirea echipamentelor de rețea nu ajută, este nevoie să apelați la suport tehnic specializat.
Măsuri pe care le pot aplica companiile, pentru o conexiune mai bună
Există o serie de măsuri pe care companiile le pot implementa, pentru a diminua incidentele de rețea. Acestea sunt următoarele:
Utilizarea unei conexiuni secundare de internet
Este recomandat să se achiziționeze o conexiune secundară de internet, care să se utilizeze în situațiile în care există o avarie de la provider pentru conexiunea principală.
De asemenea, dacă este necesară utilizarea VPN, o nouă conexiune VPN trebuie să fie creată și configurată pentru conexiunea secundară.
Utilizarea echipamentelor de rețea dedicate pentru wireless
Pentru o mai bună performanță a rețelei, se recomandă utilizarea echipamentelor wireless dedicate. Acestea nu doar că oferă acoperire wireless și performanță mai bună, dar și „eliberează” routerul principal de anumite sarcini.
Utilizarea conexiunilor pe fir pentru servere și stațiile de lucru importante pentru companie
Se recomandă conectarea serverelor și a stațiilor de lucru critice la rețea folosind cablu de internet, pentru performanță ridicată.
Utilizarea echipamentelor de rețea de utilizare în companii
Echipamentele de rețea pentru companii oferă un plus de stabilitate și durabilitate, în detrimentul celor destinate consumului casnic, care, utilizate pentru a gestiona fluxul de date al companiilor, ar necesita înlocuire periodică.
Înlocuiți echipamentele hardware înainte ca acestea să devină end of life
De asemenea, pentru o securitate mai bună, este recomandat să planificați înlocuirea echipamentelor hardware înainte ca acestea să devină EOL și implicit, să devină o vulnerabilitate în rețeaua companiei.
Dacă aveți nevoie de ajutor pentru îmbunătățirea rețelei companiei, vă stăm la dispoziție.
Zemernett este o companie de externalizare IT care reușește cu succes atât să susțină buna funcționare a infrastructurilor, cât și să implementeze soluții tehnice moderne, punând activ umărul la dezvoltarea IT a companiilor client.