Shares

În acest material o să discutăm despre operațiunile ce se efectuează în cadrul procesului de mentenanță IT.

După cum probabil știți, calculatoarele sunt ca și mașinile. Pentru a funcționa corect, este nevoie ca acestea să fie verificate de către specialiști, din timp în timp… un calculator întreținut corect funcționează mai eficient și are o durată de viață crescută.

Acțiunile efectuate în cadrul procesului de mentenanță IT ajută la prevenirea problemelor tehnice, la menținerea performanței și la extinderea duratei de viață a echipamentelor.

Iată 7 dintre cele mai importante activități pe care echipa IT le face în timpul mentenanței:

„Curățarea” stației de lucru

Procesul de mentenanță IT începe cu o formă de curățenie. Mai exact, se elimină fișierele temporare, se verifică spațiul disponibil pe partiția de Windows și, dacă este nevoie, se eliberează partiția și se dezinstalează aplicațiile nefolosite.

În plus, se verifică dacă sistemul de operare mai păstrează fișiere de instalare rămase după update-uri și, dacă este nevoie, se elimină acestea pentru a recupera spațiu.

Verificarea mediului de stocare

Cum mașina bate și troncăne când ceva mecanic nu funcționează, într-un mod similar se comportă și calculatorul. Singura componentă hardware care nu „oferă” semne evidente când se deteriorează este mediul de stocare.

În cadrul procesului de mentenanță, se verifică starea de sănătate a stației de lucru, iar dacă mediul de stocare (HDD sau SSD) este degradat, se propune înlocuirea acestuia.

Verificarea driverelor

Următoarea acțiune de pe listă este verificarea driverelor.

Driverele sunt esențiale pentru ca hardware-ul să comunice corect cu sistemul de operare. În timpul mentenanței, specialiștii se asigură că toate driverele sunt actualizate și compatibile, prevenind astfel erori, blocaje sau probleme de performanță.

Optimizare software

După ce s-au verificat driverele, se efectuează procesul de optimizare software.

Această operațiune presupune verificarea serviciilor ce pornesc împreună cu sistemul de operare și oprirea celor care nu sunt obligatorii, precum și utilizarea unor aplicații software specifice, care îmbunătățesc performanța generală a sistemului de operare, efectuând anumite „optimizări”.

Scanare de viruși și curățarea stației de lucru

Un sistem infectat cu viruși sau malware poate afecta grav performanța și securitatea companiei.

Dacă există deja un antivirus ce oferă protecție în timp real pe stația de lucru, se verifică logurile acestuia și, dacă este cazul, se efectuează anumite acțiuni.

Dacă nu există antivirus, se efectuează scanări complete și se elimină orice amenințare identificată, asigurând un mediu de lucru sigur pentru utilizatori.

Verificarea problemelor recurente și remedierea acestora, pe cât posibil

La acest pas, se întreabă utilizatorul, dacă este posibil, despre situațiile deranjante și recurente și se inspectează Event Viewer al Windows, pentru a se depista erorile frecvente.

În măsura în care este posibil, se remediază erorile descoperite.

Monitorizarea temperaturii stației de lucru

După ce stația de lucru a fost optimizată și repornită, se verifică temperatura acesteia, pentru a se observa dacă aceasta se supraincălzește. Supraincălzirea poate reduce performanța și poate duce la defectarea componentelor hardware.

Dacă se constată că stația de lucru se supraincălzește, se planifică procedura de mentenanță hardware și, mai apoi, se propun soluții de îmbunătățire a sistemului de răcire, dacă este cazul.

Concluzie

Mentenanța IT, sau procesul de întreținere a stațiilor de lucru și a serverelor de la birou, este crucială pentru buna funcționare a infrastructurii.

Printr-o întreținere constantă, stațiile de lucru funcționează mai eficient, sunt mai sigure și necesită mai puține intervenții costisitoare. Pe lângă evitarea defecțiunilor hardware, acest proces contribuie la securizarea datelor, prevenirea atacurilor cibernetice și menținerea compatibilității software-ului.

Propuneri de optimizare pentru companii:

Dacă aveți nevoie de ajutor pentru optimizarea și securizarea infrastructurii companiei, vă stăm la dispoziție.

Zemernett este o companie de externalizare IT care reușește cu succes atât să susțină buna funcționare a infrastructurilor, cât și să implementeze soluții tehnice moderne, punând activ umărul la dezvoltarea IT a companiilor client.

Shares