Gigantul de software va înceta să comercializeze instrumente de marketing care ghicesc vârsta, sexul și starea emoțională.
După ce s-a demonstrat că algoritmii prezintă părtinire problematică și inexactități, Microsoft Corp. a decis să întrerupă furnizarea de produse software de analiză facială bazate pe inteligență artificială (AI) care deduc starea emoțională, sexul, vârsta, starea de spirit și alte date personale ale unui individ.
Clienții existenți pot continua să folosească instrumentele încă un an până când acestea expiră. În plus, afacerea restricționează utilizarea altor instrumente de recunoaștere facială pentru a garanta că tehnologiile respectă regulile etice ale Microsoft AI. Utilizatorii noi trebuie să solicite acces la funcțiile de recunoaștere facială ale Microsoft Azure Face API, Computer Vision și Video Indexer, în timp ce clienții actuali au la dispoziție un an pentru a aplica în vederea continuării accesului.
Odată cu lansarea celei de-a doua actualizări a standardului Microsoft Responsible AI, îmbunătățirile au fost descrise în bloguri scrise de Chief Responsible AI Officer Natasha Crampton și Azure AI Product Manager Sarah Bird.
Schimbările au loc la doi ani după ce vânzările de tehnologie de recunoaștere facială către agențiile de poliție din SUA au fost oprite de Microsoft și Amazon.com Inc., a căror unitate de cloud concurează cu Azure, după ce studiile au dezvăluit că a avut performanțe proaste la persoanele cu ten mai închis. Unele jurisdicții, în special Washington, locul de provenienţă al ambelor firme de tehnologie, au promulgat legislație care limitează utilizarea acestor instrumente.
Afacerile mai mici precum NEC Corp. și Clearview AI continuă să vândă destul de bine sisteme de recunoaștere facială pentru utilizări care ridică probleme de confidențialitate și securitate, în special de către forțele de ordine. Unele dintre cele mai mari corporații tehnologice se îndepărtează de tehnologia litigioasă. Microsoft nu renunță complet la utilizarea AI pentru a ajuta la citirea emoțiilor umane. Compania continuă să introducă noi funcții care deduc emoțiile sau dispozițiile oamenilor.
Într-o nouă inițiativă pentru oamenii de vânzări, care a fost dezvăluită săptămâna trecută, inteligența artificială (AI) va fi utilizată pentru a face o analiză a sentimentelor cu privire la interacțiunile clienților prin intermediul teleconferințelor Microsoft Teams, pentru a determina cum pot răspunde potențialii clienţi.